Kedilerde Pire Nedir? Nasıl Geçer?

Evinizde kedi besliyorsanız ve kediniz sürekli olarak dışarı çıkıp geri geliyorsa kedinizin pire kapmış olma olasılığı çok yüksek olacaktır. Fakat bu sadece dışarı çıkıp gelen kedilerin kedi piresi kapacağı anlamına gelmemelidir. Yüksek katlarda oturmanız ve hatta kedinizin hiç dışarı çıkmayışı bile pire kapmasına yol açabilmektedir.

Kedi piresini ayakkabınız ile evinize taşıyabileceğinizi unutmamalısınız. Yaklaşık 1-2 mm boyutlarında olan bu ufak canlılar kedinizi tararken fark etmenizi sağlamaktadır. Özellikle yaz aylarında kedi piresi görülme olasılığı çok daha yüksektir.

Kedi Pire Temizleme

Kedi Piresi Nasıl Anlaşılır?

Kedinizde pire olup olmadığını anlayabileceğiniz çeşitli faktörler bulunmaktadır. Öncelikle kedi piresi kapmış olan kediniz sürekli olarak kaşınmak isteyecektir. Normalden çok daha fazla kaşınma isteği kedinizin pire kapmış olduğunun habercisi olabilmektedir.

Sürekli kaşınan kedinizi tararken (yukarıdaki görsel) kaşıdığı yerlere dikkatli bakarsanız pire olup olmadığını teyit edebilirsiniz. Bunun yanında kedinizde pireye karşı alerjik bir durum bulunuyorsa da cilt üzerinde kabuklanma ve kırmızı ağrılı bölgeler oluşacaktır.

Son olarak ise kedinizin tüylerini dikkatli bir şekilde kontrol ederek herhangi bir hareketin varlığına dair teyitler yapabilirsiniz. Kedi piresi konusunda net bir kanınız varsa da hemen bir veteriner hekime başvurmanız gerektiğini unutmamalısınız.

Kediye Pire Nasıl Bulaşmaktadır?

Kedi piresi nasıl bulaşır sorusu pek çok kedi sahibi tarafından sorulmakta ve merak edilmektedir.

Öncelikle pirelerin sayılarının çok kısa sürelerde yaklaşık 2 bine ulaşabildiğini unutmamalısınız.

Eğer bu pire durumuna olabilecek en erken şekilde müdahale edilmezse ciddi sağlık sorunlarıyla karşılaşabileceğinizin ciddiyetine varmalısınız. Farklı türleri bulunan bu pirelerin genellikle dışarıdan taşınması söz konusu olmaktadır. Özellikle kum piresinin diğer türlerine göre daha zor tedavi edildiği bilinmektedir. Kedi piresi ile karşılaşıldığında mümkün olabilecek en kısa sürede veterinere başvurmanız kediniz ve sizin sağlığınız için iyi olacaktır.

Kedi Piresi Hastalık Taşır mı?

Evet kedi piresi çeşitli rahatsızlıklara yol açabileceği gibi farklı hastalıkları da taşıyabilmektedir. Öncelikle pire kökenli rahatsızlıklara değinecek olursak mikrofilariyal rahatsızlıkların kedi piresinden köpeklere geçebileceğini söyleyebiliriz. Bunun yanında pire ısırıklarından kaynaklı mürin tifüsü de bu rahatsızlıklar arasında yer almaktadır. Son olarak kedi pireleri köpeklere çeşitli parazitler taşıyabilmektedir.

Kedi piresi ile birlikte taşınan hastalıklara değinecek olursak da bartonelloz ve tifüs hastalıklarından bahsedebiliriz. Sıraladığımız bu rahatsızlıklar ve hastalıklar hayvan ve insan sağlığını ciddi derecede etkileyebilmektedir. Dolayısıyla kedi piresi hakkında bilinçli davranmalısınız.

Kedi Piresi İnsana Geçer mi?

Kedi piresi direkt olarak insanlara bulaşmamaktadır. Bu tür pireler kedilerin sıcaklık derecesi ile ilgilenmelerinden dolayı insanları tercih etmemektedirler. Fakat hiçbir pire türü insana bulaşmaz diyemeyiz. Az önce de bahsettiğimiz gibi kum piresi oldukça zorlu bir tedavi süreci gerektirmektedir. İnsana da bulaşabilen bu pire türü ısırıkları nedeni ile cilt üzerinde çeşitli kızarıklıklara yol açmaktadır. Genel olarak ise bu pire türü gece uyurken bacaklardan beslenmeyi çok sevmektedir. Vücutta ise devamlı bir kaşınma isteği hal göstermektedir.

Bu pirelerden kurtulmak için evinizi ilaçlatabilir, eczaneden pire ilacı alabilir ya da kendiniz pire spreyi sıkabilirsiniz. Kedilere göre insana bulaşan pirelerin fark edilmesi çok daha kolay olduğundan dolayı erken teşhis edilebilmektedir.

Kedi Piresi

Kedi Piresi Nasıl Tedavi Edilir?

Kedi piresi ile karşılaşmanız halinde ilk olarak herhangi bir paniğe kapılmamanız gerektiğini unutmamalısınız. Bu tip durumların her hayvanın başına gelebileceğini aklınıza koyarak gerekli tedavi adımlarını uygulamalısınız. Öncelikle kedinizin en iyi tedaviyi alabilmesi için çevrenizden duyduğunuz ya da internette gördüğünüz yöntemleri uygulamak yerine hemen bir veteriner hekime başvurmalısınız. Böylelikle hem ilk defa evinde kedi besleyenler hem de bu sorunu nasıl aşacağını bilmeyenler olarak veteriner hekimlerce gerekli tedaviler uygulanabilecektir. Kedinizin pireden kaynaklı bir rahatsızlığının ya da hastalığının olup olmadığı da bu şekilde tespit edilebilmektedir.

Dolayısıyla veteriner hekime başvurmak kedinizin sağlığı açısından büyük öneme sahip olmaktadır. Kedi piresi ve daha birçok rahatsızlık oldukça kısa süreler içerisinde en uygun tedavi yöntemleriyle ortadan kaldırılmaktadır.